•آلن، گراهام. (1392). بینامتنیت. ت : پیام یزدانجو . تهران : مرکز.
•دریدا، ژاک و لاکان، ژاک. (1395). بر سر کوه موریه (ادبیات در سِر مقدمهای بر نامهای پدر). ت : مینا جعفری ثابت. تهران : چترنگ.
•دهخدا، علیاکبر. (1377). لغتنامه دهخد. جلد 3. تهران : دانشگاه تهران.
•سلطانی، مهرداد، منصوری، سیدامیر و فرزین، احمدعلی. (1391). تطبیق نقش الگو و مفاهیم مبتنی تجربه در فضای معماری. باغ نظر، 9 (21) : 3-12.
•ضیاءپور، جلیل. (1366). سخنرانی«ویژگیهای هنر دورة اسلامی و نقش ایران در الگوسازی تمدن اسلام»، مجتمع دانشگاهی هنر اسلامی. بازیابی درhttp://www.ziapour.com
•ضیمران، محمد. (1393). مبانی فلسفی نقد و نطر در هنر. چاپ اول. تهران : انتشارات نقش جهان.
•کالوینو، ایتالو. (1381). اگر شبی از شبهای زمستان مسافری. ت: لیلی گلستان.تهران : ناشر آگه.
•کانت، ایمانوئل. (1377). نقد قوه حکم. ت : عبدالکریم رشیدیان. تهران : نشرنی.
•لســینگ،آلفــرد و داتــون،دنیــس. (1389). آثار جعلی و تقلبی. ت : نیمــا ملــکمحمـدی. تهـران : فرهنگسـتان هنـر.
•فرهمندفر، مسعود و نجومیان، امیرعلی. (1392). پیوندخوردگی هویّت در نظریة پسااستعماری: مطالعة موردی فیلم پیانیست اثر رومن پُلانسکی. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی،3 (6) : 73-63.
•مسکوب، شاهرخ. (1384). داستان ادبیات و سرگذشت اجتماع. تهران : نشر و پژوهش فرزان روز.
•نوروزیطلب، علیرضا، مقبلی، آناهیتا و جودت، شهرناز. (1393). روانکاوی تحولات نقاشی و معماری در بستر تاریخی جنگ جهانی اول تا جنگ دوم. باغ نظر، 11 (31) : 32-17.
•Barthes, R. (1977).The Death of the Author. Translated by S. Heath. New York: Hill and Wang.
• Barthes, R. (2000). Camera Lucida: Reflections on Photography.Translated by R. Howard. London: Vintage books.
•Benjamin, W. (1969). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. H. Arendt (Ed). Translated by H. Zohn. New York: Schocken Books.
•Bhabha, H. (1994). The Commitment to Theory, The Location of Culture. London: Routledge.
•Clark, J. M. (2004). The Perfect Fake: Creativity, Forgery, Art and the Law. DePaul Journal of Art, Technology & Intellectual Property Law, 15 (1). Available from: http://via.library.depaul.edu/jatip (Accessed 12 December 2017).
•Culler, J. (1975). Structuralist Poetics. New York: Routledge and Kegan Paul.
•Culler, J. (2001). The Pursuit of Signs: Semiotics, literature, deconstruction. London and New York: Routledge.
•Eliot, T. S. (1921). The Sacred Wood: Essays on Poetry and Criticism. New York: Alfred A. Knopf.
•Foucault, M. (2004). The Archeology of Knowledge. London: Routledge. Reprinted. Available from: https://thecharnelhouse.org/wp-content/uploads/2015/01/michel-foucault-the-archaeology-of-knowledge.pdf. (Accessed 19 April 2018).
•Goodman, N. (1976). Languages of Art: An Approach to a Theory of Symbols. Indianapolis: Hackett.
•Groys, B. (2008). Art Power. Cambridge, Massachusetts London: The MIT Press. Available from: https://archive.org/stream/BorisGroysArtPower2008/Boris%20Groys (Accessed 23 March 2018).
•Habib, M. A. R. (2005). A History of Literary Criticism: From Plato to the Present. Oxford: Blackwell.
•Harper, P. (2017). Call us dull, call us sellouts, call us gentrifiers – just don’t call us copycats. Available from: https://www.dezeen.com/2017/07/18/phineas-harper-opinion-copying-originality-architecture-assemble-cineroleum/
•Hick, D. H. (2010). Forgery and Appropriation in Art. Philosophy Compass, 5 (12): 1047-1056. Available from: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1747-9991.2010.00353.x. (Accessed 12 May 2018).
•Holquist, M. (1990). Dialogism: Bakhtin and His World. London: Routledge.
•Irvin, Sh. (2005). Appropriation and authorship in contemporary art. British Journal of Aesthetics, 45 (2):123-137. Available from: https://philpapers.org/rec/IRVAAA. (Accessed 7 March 2018).
•Jacob, S. (2016). The copy in contemporary culture is both despised and feared. Available from:
https://www.dezeen.com/2016/02/25/sam-jacob-opinion-column-copying-conservation contemporary-culture-queen-other-nefertiti/. (Accessed 12 February 2017).
•Kipnis, J. (2013). A Question of Qualities, Essays in Architectur. London: MIT Press.
•Kristeva, J. (1980). Desire in Language: A Semiotic Approach to Literature and Art. Translated by L. Roudiez, Th. Gora & A. Jardine. New York: Columbia University Press.
•Kristeva, J. (1984). Revolution in Poetic Language (European Perspectives Series). Translated by M. Waller. New York: Columbia University Press.
•Lenain, T. (2011). Art Forgery: The History of a Modern Obsession. London: Reaktion Books.
•Lessing, A. (1965). What is Wrong With a Forgery?. In Arguing About Art, Contemporary Philosophical Debates (2008), in Neill.A and Ridley. A (Ed). New York: Routledge.
•Levinson, J. (1980). Autographic and Allographic Art Revisited, Philosophical Studies. An International Journal for Philosophy in the Analytic Tradition, 38(4): 367-383. Available from: http://www.jstor.org/stable/4319427. (Accessed 23 February 2017).
•Maas, W. & Madrazo, F. (eds.). (2018). Copy Paste: BadAss Copy Guide. Rotterdam: nai010 Publishers.
•Radnoti, S. (1999). The Fake: Forgery and Its Place in Art. Translated by E. Dunai. Lanham: Rowman & Littlefield Publishers.
•Sanders, J. (2006). Adaptation and Appropriation. London & New York: Routledge.
•Samoyault, T. (2005). L’intertextualité. Paris: Armand Colin.
•Shore, R. (2017). Beg, Steal & Borrow: Artists against Originality. London: Laurence King Publishing.
•Weisberg, R. W. (2006). Creativity: understanding innovation in problem solving science invention and the arts. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons. Inc.