• اتحادمحکم، سحر؛ ناظری، افسانه؛ سبحانیفرد، یاسر و فرامرزی، سالار. (1396). کاربرد قوانین ادراک دیداری گشتالت در طراحی گرافیک بیلبوردهای تبلیغاتی، نمونه موردی: بیلبوردهای تجاری شهر تهران، باغ نظر، (55)، 86_71.
• احمدی، بابک. (1393الف). ساختار و تأویل متن. تهران: مرکز.
• احمدی، بهرام. (1393ب). تأملی بر نیایش انار، نشریۀ چیدمان، 3، (7)،30 - 26.
• بارت، رولان. (1383). امپراطوری نشانهها. (ترجمۀ ناصر فکوهی).تهران: نشر نی.
• بیداخویدی، فاطمه و حیدری، فاطمه. (1394). تحلیل نظریۀ بینامتنیت در داستان مار و مرد سیمین دانشور، فصلنامۀتخصصی تحلیل و نقد متون زبان و ادبیات فارسی،(20)، 86-63.
• پارسانسب، محمد. (1388). بنمایه: تعاریف، گونهها و کارکردها، فصلنامه تخصصی نقد ادبی،1(5)،40-7.
• پوپ، آرتور؛ آکرمن، فیلیس و شرودر، اریک. (1387). شاهکارهای هنری ایران. (ترجمۀ پرویز خانلری). تهران: علمی و فرهنگی.
• تقوی، محمد و دهقان، الهام. (1388). چیست و چگونه شکل میگیرد؟ فصلنامه تخصصی نقد ادبی، 2(8)، 31 - 7.
• چندلر، دانیل. (1387). مبانی نشانهشناسی. (ترجمۀ مهدی پارسا). تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر.
• چوپانکاره، وحید. (1381). جزوۀ درسی مبانی طراحی صنعتی1 و 2، تهران: دانشگاه تهران.
• رضایی دشت ارژنه، محمود. (1387). نقد و تحلیل قصهای از مرزباننامه براساس رویکرد بینامتنیت، نشریۀ نقد ادبی، 1(4)، 51-31.
• سجودی، فرزان. (1393). نشانهشناسی کاربردی. چاپ سوم، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
• سلطانینژاد، آرز؛ فرهمند بروجنی؛ حمید و ژوله، تورج. (1393). تجلی نمادها در قالی ارمنی باف در ایران، فصلنامه علمی- پژوهشی نگره، (30)، 61 - 47.
• سلیمانی، ناهید. (1370). کنکاشی پیرامون انار، ماهنامۀ تحلیلی فرهنگی سوره اندیشه، 3(12)، 97 - 92.
• سلیمانی، بهزاد و حلیمی، محمدحسین. (1390). رهیافت زیباییشناسی به مثابه طراحی و توسعۀ محصول، باغ نظر8(16)،92-79.
• شعیری، حمیدرضا. (1392). نشانه – معناشناسی دیداری نظریهها و کاربردها. تهران: سخن.
• ضیاءپور، جلیل. (1348). زیورهای زنان ایران از دیرباز تاکنون.تهران: وزارت فرهنگ و هنر.
• عادلزاده، پروانه و پاشایی فخری، کامران. (1387). فرهنگ ادبی گیاهان. تبریز: مولی علی.
• عادلزاده، پروانه و پاشایی فخری، کامران. (1393). بررسی انار در اساطیر و بازتاب آن در ادب فارسی، فصلنامه تخصصی سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، 8(1)، 361 – 374.
• غیبی، مهرآسا. (1391). 35000سال تاریخ زیورآلات اقوام ایرانی، تهران: هیرمند.
• کریمی، هادی. (1381). فرهنگ رستنیهای ایران. تهران: پرچم.
• کشمیری، مریم. (1394). بررسی پیشینۀ نقش گل اناری در هنر ایران از دوران باستان تا سلجوقی. دو فصلنامه علمی–ترویجی پژوهش هنر، 5، (10)، 24 - 11.
• کفشچیان مقدم، اصغر و یاحقی، مریم. (1390). بررسی عناصر نمادین در نگارگری ایران، باغ نظر، 8(19)، 76 - 65.
• گیوقصاب، عبدالناصر. (1392). زیورآلات زیبایی و تمدن ایرانند، نشریۀ علمی – ترویجی پژوهش هنر، (3)،17 -12.
• مبینی، مهتاب و شافعی، آزاده. (1394). نقش گیاهان اساطیری و مقدس در هنر ساسانی (با تأکید بر نقوش برجسته، فلزکاری، گچبری)، فصلنامه علمی – ترویجی جلوه هنر، (14)، 64 – 45.
• موسیزاده، شهربانو. (1390). انار و گسترۀ معنایی آن در آیینها و باورها، خلاصۀ کتابچۀ همایش ملی انار، 787 - 783.
• نامورمطلق، بهمن. (1384). متنهای درجۀ دوم، خردنامه، ضمیمه فرهنگی اندیشه، روزنامه همشهری، (59)، 11- 10.
• نامورمطلق، بهمن. (1386). درآمدی بر بینامتنیت. تهران: سخن.
• نامورمطلق، بهمن و کنگرانی، منیژه. (1390). علل پیوستگی متنی و فرامتنی در هنرهای سنتی هنرمندان مسلمان ایرانی، فصلنامه علمی – تخصصی ادبیات و هنر دینی، 1(2)، 48 - 31.
• نامورمطلق و بهمن. (1391). گونهشناسی بیشمتنی، فصلنامه پژوهشهای ادبی، 9 (8)، 152 - 139.
• نامورمطلق، بهمن. (1394). درآمدی بر بینامتنیت، چاپ دوم، تهران: سخن.
• وارنر، رکس. (1395). دانشنامهٔ اساطیر جهان. (ترجمۀ ابوالقاسم اسماعیلپور). تهران: نشر هیرمند.
• وان دن برگ، لویی. (1958). باستانشناسی ایران باستان. (ترجمۀ عیسی بهنام). تهران: پگاه.
• هیلنز، جان راسل. (1368). شناخت اساطیر ایران. (ترجمۀ ژاله آموزگار و احمد تفضلی). تهران: نشر چشمه.
• Bagherpour Kashani, N. (2014). Studies of Ancient Depositional Practices and Related Jewelry Finds Based on the Discoveries of Veshneh: A source for the History of Religion in Iran, A thesis submitted in partial fulfilment of the requirements of for the degree of Doctor of Philosophy Supervised by Prof. Dr. Th. Stöllner. Germany: RUHR-UNIVERSITY BOCHUM.
• Graham, A. (1993). INTERTEXTUALITY. London & New York: Routlrdge.
• Genette, G. (1979). The achitext: an introduction. Berkeley: university of California press.
• Genette, G. (1982). Palimpsests: Literature in the Second Degree. United States: university of Nebreska press.
• Genette, G. (1997). Seuils translated as Paratexts: Thresholds of Interpretation. London: Cambridge University Press.
• Jagtap, S. & Jagtap, S. (2015). Aesthetic Design Process: Descriptive Design Research and Ways Forward, In A. Chakrabarti, Ed: Springer.
• Ilsteddt Hjelm, S. (2002). Semiotics in Product Design, NADA, Department of Numerical Analysis and Computer Science. Sweden: Stockholm.
• Mirenayat, A. & Sofastaei, E. (2015). Gérard Genet and the Categorization of textual Transcendence, Mediterinan Journal of social Science, 6(5), 533-537.