احمدی، فرهاد. (1388). دانشگاه هنر اصفهان. معمار، (59)، 20-27.
احمدی، فرهاد. (1390). ایده. شارستان، (35و34)، 10-14.
اعتمادیپور، مرضیه؛ مهدینژاد، جمالالدین و صالح صدق پور، بهرام. (1399). شاخصههای ایدهپردازی در فرایند طراحی از دیدگاه نشانهشناختی با کاربست تحلیل عامل R، اندیشة معماری، 4(8)، 1-18.
اکو، امبرتو. (1387). نشانهشناسی (ترجمة: پیروز ایزدی). تهران: نشرثالث.
ایروانیان، مهرداد. (1388). موزة نساجی، بخشی از طرح توسعة حافظیه. معماری شهرسازی، (96و97)، 28-31.
پناهی، سیامک؛ هاشمپور، رحیم و اسلامی، سیدغلامرضا. (1393). معماری اندیشه، از ایده تا کانسپت. هویت شهر، 8(17)، 25-34.
پیرس، چارلز سندرز. (1381). منطق بهمثابه نشانهشناسی: نظریة نشانهها. (ترجمة: فرزان سجودی). زیباشناخت، (6)، 51-64.
تاتارکویچ، وودایسوف. (1392). فرم در تاریخ زیباییشناسی (ترجمة:کیوان دوستخواه). هنر، (52)، 46-61.
تغابنی، علیرضا. (1390). ایده. شارستان، (35و34)، 29-33.
تغابنی، علیرضا. (1397). گفتگو با تغابنی. تاریخ مراجعه:20/04/1400. قابلدسترس در: https://www.aparat.com/v/npFAf/
دانشمیر، رضا. (1378). مهرداد ایروانیان؛ بدیهسراییمعماری. معمار، (7)، 10-21.
دلوز، ژیل. (1392). سینما 1: حرکت- تصویر (ترجمة: مازیار اسلامی). تهران: مینویخرد.
دیبا، داراب. (1374). معماری ایرانی: در سخن چهار نسل از معماران صاحب نظر. آبادی، (28)، 15-20.
دیبا، داراب. (1378). الهام و برداشت از مفاهیم بنیادی معماری ایران. معماری و فرهنگ، 1(78)، 11-17.
روشن، محبوبه و شیبانی، مهدی. (1394). نشانهشناسی و معنایابی مفاهیم عرفانشناختی در معماری و شهرسازی با تلفیق «عرفان اسلامی و رمزگان امبرتو اکو»، مورد پژوهی: معماری صفوی مکتب اصفهان. مدیریت شهری، 14(38)، 151-172.
روشنیپایان، میلاد. (1393). دلوز و نظام نشانهها در حرکت – تصویر.ماهنامه کتاب ماه فلسفه، (81)، 29-38.
سجودی، فرزان. (1387). نشانهشناسیکاربردی. تهران: نشرعلم.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1393). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ بیست و دوم. تهران: نشر آگه.
شایگان، داریوش. (1380). افسونزدگی جدید: هویت چهل تکه و تفکر سیار (ترجمة فاطمه ولیانی). تهران: فرزان روز.
عادلی، سمیرا و ندیمی، هادی. (1399). مرزهای مفهومی فرم در معماری. باغ نظر، 17( 89)، 55-70.
قبادیان، وحید. (1393). مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب. تهران: پژوهشهای فرهنگی.
کیانی، مصطفی؛ حسینمردی، حمید، بیگلری، بنفشه و مروجی، نرگس. (1387). گفتگو با فرهاد احمدی. آبادی،17(58)، 6-19.
لاریپور، نگین و دادور، ابوالقاسم. (1398). تحلیل نشانهشناسی صورت و معنا در مسجد وکیل شیراز. مطالعات هنر اسلامی، 15 (33)، 70-97.
لاوسون، برایان. (1392). طراحان چگونه میاندیشند: ابهامزدایی از فرایند طراحی ( ترجمة: حمید ندیمی). تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
ماراتی، پائولا. (1395). ژیل داوز: سینما و فلسفه (ترجمة فائزه جعفریان و مهرداد پارساخانقاه). تهران: شوند.
محمودی، امیرسعید و باستانی، مهیار. (1397). روشهای خلق ایده و کانسپت در فرایند طراحی معماری. هنرهای زیبا: معماری و شهرسازی، 31(2)، 5-18.
مطلبی، قاسم. (1380). روانشناسی محیطی دانشی نو در خدمت معماری و طراحی شهری. هنرهای زیبا، (10)، 52-67.
منطقی فسایی، زهرا گلناز. (1397). از تصویر - حرکت تا تصویر -زمان. تهران: بختیاران.
میرمیران، سیدهادی. (1374). معماری ایرانی در سخن چهار نسل از معماران . آبادی، 5(19)، 19-30.
میرمیران، سیدهادی. (1378). نقطه گرهای طرح. معماری و شهرسازی، (54و55)، 62-67.
ندیمی، حمید و شریعتراد، فرهاد. (1391). منابع ایدهپردازی معماری جستاری در فرایند ایدهپردازی چند معمار از جامعة حرفهای کشور. هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی،17(2)، 5-14.
نزبیت، کیت. (1394). نظریههای پسامدرن در معماری (ترجمة: محمدرضا شیرازی). تهران: نشر نی.
یزدانجو، پیام. (1381). بهسوی پسامدرن. تهران: نشر مرکز.
یلدا، ترانه. (1390). گفتوگو با مهرداد ایروانیان. معماری و شهرسازی، (104)، 83- 80.
Canova, C. R. (2020). Utopia as a practical approach to urban chaos. towards a meaningful design process in architecture. Excursions, 10(1), 1-14.
Chandler, D. (2007). Semiotics. The Basics. London: Routledge
Dawkins, R. (2020). From the perspective of the object in semiotics: Deleuze and Peirce. Semiotica, (233), 1-18.
Deely, J. (2005). Basics of Semiotics. (4nded.). Tartu: Tartu University Press.
Deleuze, G. (2003). Cinema 1: The Movement-Image (H. Tomlinson & B. Habberjam, Trans.). Minneapolis: University of Minnesota Press.
Johnson, P.A. (1994). The Theory of Architecture: Concepts Themes & Practices. New York: Routledge.
Keskin, S. & Baykan, B. (2020). Becoming-Animal in the Narrative and the Form of Reha Erdem’s Kosmos. CINEJ Cinema, 8(1), 249-285.
Marrati, P. (2008). Gilles Deleuze: Cinema and Philosophy (A. Hartz, Trans.). Michigan: Johns Hopkins University Press.
Martin-Jones, D. & Brown, W. (2012). Deleuze & Film, Edinburgh. Edinburgh University Press.
Möystad, O. (2019). Cognition and the Built Environment. Published by Routledge, New York, NY 10017.
Parsaee, M., Parva, M. & Karimi, B. (2015). Space and Place Concepts Analysis Based on Semiology Approach in Residential Architecture; the Case Study of Traditional City of Bushehr: Iran. HBRCJ, (11), 368-383.
Rebello, H. (2019). Peirce and Deleuze in the Protoplasm of Philosophy: Triadic Relations and Habit as Pragmatic Concepts. Review of Contemporary Philosophy, (18), 23–63.
Sim, G. (2019). [Review of the book Deleuze and World Cinemas, by David Martin-Jones]. SubStance, 48(1), 102-106.
Terzoglou, N.I. (2019). Architecture as Meaningful Language: Space, Place and Narrativity. Linguistics and Literature Studies, 6(3), 120-132.