@article { author = {Bahreynian, Mahsa Alsadat and Kermani, Iman and Aqababaee, Ehsan}, title = {Representation of The Last Supper by Leonardo da Vinci in the Postmodern Era Using the Abstract-Minimalism Approach}, journal = {The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar}, volume = {14}, number = {51}, pages = {33-44}, year = {2017}, publisher = {Nazar Research Center for Art, Architecture and Urbanism (NRC)}, issn = {1735-9635}, eissn = {2251-7197}, doi = {}, abstract = {The Event of the Last upper of Jesus Christ has always been considered as one of the most important events in Christianity. Many artists have addressed this event in their artwork; the most important and best-known representation of this event was addressed in Leonardo da Vinci’s The Last Supper fresco that is displayed in the monastery of Santa Maria delle Grazie. The importance of this painting emerges from the fact that new readings and interpretations of this work have been made even in the contemporary era. Multiple images represented have The Last Supper in the contemporary era, with changes in the concept and content according to the features and the problems of contemporary society. The goal here is to study the represented works of Da Vinci’s The Last Supper in the era of postmodernism by following the period’s characteristics and conditions of this time. The content and meanings of the represented works of the Last Supper have changed. There are many represented examples of da Vinci’s The Last Supper of which, in this study, two sample images of artistic means (abstract-minimalism) have been analyzed and described. Data in this study has been collected by using documentations from the library, and finally, the images which represent the cultural aspects and the features of the society for audiences have been analyzed and described. In fact, these images are contemporary cultural objects which express new concepts. The word-types used were different, but meanings such as spirituality and holiness have been expressed by several signs in both works. By placing a timeless work of art in different positional contexts, therefore, new meanings are created.}, keywords = {The Last Supper,Representation,Post-Modernism,Leonardo da Vinci}, title_fa = {بازنمایی تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی در عصر پست‌مدرن با رویکرد انتزاعی – مینیمالیسم}, abstract_fa = {واقعة شام آخر حضرت مسیح همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای آیین مسیحیت مورد توجه بوده است. هنرمندان بسیاری این واقعه را نقاشی کردند که از میان آنها مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین اثر، نقاشی دیواری شام آخر لئوناردو داوینچی در صومعه سانتا ماریا دله گراتسیه است. اهمیت این نقاشی به حدی است که در دورة معاصر نیز بازخوانی‌های جدیدی از این اثر شکل گرفته است. تصاویر متعدد بازنمایی شده شام آخر در دوره معاصر، بیانگر تغییرات مفهومی و محتوایی، ویژگی ها و مسایل جامعه معاصر است. هدف، مطالعة آثار بازنمایی شده از نقاشی شام آخر داوینچی در دورة پست مدرنیسم، با توجه به ویژگی‌ها و شرایط زمانی این دوره است. محتوا و معانی در آثار بازنمایی شده از شام آخر تغییر کرده است. نمونه‌های بازنمایی شدة بسیاری از شام آخر داوینچی وجود دارد که در این پژوهش دو نمونه تصویر از وجه هنری (انتزاع-مینیمالیسم) مورد تحلیل و توصیف قرار گرفته است. جمع آوری اطلاعات در پژوهش حاضر با استفاده از روش اسنادی-کتابخانه‌ای است و در نهایت به تحلیل و توصیف تصاویر، که ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه را برای مخاطب بازنمایی می‌کنند پرداخته می‌شود. در حقیقت تصاویر ابژه‌های فرهنگی معاصر هستند که مفاهیم جدیدی را بیان می‌کنند. نوع بیان متفاوت است اما معانی مانند معنویت، تقدس به واسطة وجود نشانه‌هایی در هر دو اثر بیان شده است. بنابراین یک اثر هنری جاودان، با قرار گرفتن در بافت های موقعیتی گوناگون معانی جدیدی را خلق می‌کند.}, keywords_fa = {شام آخر,بازنمایی,پست مدرنیسم,لئوناردو داوینچی}, url = {http://www.bagh-sj.com/article_49454.html}, eprint = {http://www.bagh-sj.com/article_49454_eeee463debdcf5cfd5105947bd9f351d.pdf} }